Witryna sklepowa podstawą skutecznej sprzedaży

Witryna sklepowa podstawą skutecznej sprzedaży

admin No Comment
PORADY

Reklama dźwignią handlu, powtarzają to wszyscy handlowcy, a osoby odpowiedzialne za marketing i sprzedaż prześcigają się w pomysłach na skuteczne pozyskiwanie klientów. Tymczasem w przypadku sklepów stacjonarnych, jedną z najtańszych i najbardziej skutecznych metod reklamowych jest właściwa ekspozycja towaru w witrynie sklepowej. należy tu jednak brać pod uwagę wiele innych czynników, które odpowiadają za jej skuteczność.

Rola witryny sklepowej w reklamie bezpośredniej

Trzeba pamiętać, że ekspozycja to masowa forma reklamy, przeznaczona dla oka przypadkowego przechodnia. Wysoka oglądalność witryny sklepowej przewyższa jakiekolwiek inne nośniki reklamowe, dlatego właściwie skomponowana wystawa przyciąga wzrok i uwagę, spełniając rolę głównej informacji o sklepie.

Wielkość witryny sklepowej

Ważna w wyglądzie witryny sklepowej jest budowa okna, wielkość i rodzaj przeszklenia, proporcje okien, drzwi, materiał z jakiego jest wykonana, dobór barw, szyldów, napisów oraz neonów, które zastępują tradycyjne szyldem, wyglądając w dzień jak zwykły napis, w nocy podkreślając napis grą świateł, ożywiających ulice i przyciągających wzrok. W projekcie witryny należy położyć nacisk na projekt neonów, napisów i samej aranżacji witryny. W tym momencie właściciel sklepu nie powinien żałować środków finansowych na ekspozycję.
Należy pamiętać, że nie ma żadnych norm dotyczących wielkości okna wystawowego. Wysokość, szerokość i głębokość witryny uzależniona jest bardziej od założeń architektonicznych budynku, aczkolwiek powinna być proporcjonalna do wielkości towaru sprzedawanego w sklepie, chociaż dopuszczalne są odstępstwa od tej reguły, gdyż można na dużej witrynie wyeksponować niewielki towar, ale na małej witrynie dużego towaru już nie. Zakłada się, że głębokość witrynie nie powinna być mniejsza niż 1 metr, gdyż taka przestrzeń pozwala na swobodną aranżację i ekspozycję towaru.

Stolarka otworowa, czyli nie tylko okno, ale i drzwi

Do niezbędnej stolarki otworowej sklepu należy zaliczyć drzwi, które powinny być spójne z witryną, najlepiej umieszczone z lewej strony witryny, jako że w ruchu prawostronnym, człowiek najpierw widzi wystawę, a potem drzwi zachęcające do wejścia i zakupów. Niekiedy ustawienie sklepu wymusza umiejscowienie drzwi centralnie między dwiema witrynami sklepu lub na rogu.

Aluminiowe okna wystawowe, kosztowne, ale trwałe

Współczesne witryny sklepowe wykonane są ze stopu aluminium, który rzadko wykorzystuje się w budownictwie mieszkaniowym, ale w budynkach użyteczności publicznej, jako okna wystawowe czy wewnętrzne przeszklenia nadal sprawdzają się doskonale. Okna z profili aluminiowych są trwałe, estetyczne i łatwe do utrzymania w czystości, odporne na korozję. ich atutem jest możliwość niezwykle precyzyjnego wykonania przeszkleń. Witryny czy drzwi obrotowe robi się z trzykomorowych profili aluminiowych z przekładką termiczną, wewnętrzne przeszklenia z jednokomorowych, czyli tak zwanych “zimnych”.
Aluminium pozwala na zamontowanie przeszkleń o grubości od 3 do 60 mm, masie 60 kg na metr kwadratowy. Okna z aluminium mogą mieć różne kształty oraz rozmiary, możliwość wykonania przeszklenia o jednolitej tafli szklanej o wysokości do 600 cm i szerokości do 500 cm pozwala na duże pole manewru. Minusem aluminiowej witryny sklepowej jest jej cena, jednak wizerunek firmy powinien być dla właściciela sklepu najważniejszy, aluminiowe okno sklepowe na pewno spełni pokładane w nim oczekiwania. Jest to zresztą wydatek jednorazowy. Okna aluminiowe wykonywane są na specjalne zamówienie.